Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Vores folkeskoleelever vokser gennem indflydelse

På Vestre skole har de nemlig i den grad fokus på medbestemmelse. Ifølge lærer Trine Agerbak er formålet at gøre undervisningen endnu mere meningsfuldt for eleverne gennem Playful Learning. Hendes opfattelse er, at det er lykkes. 

Hun mærker en meget større lyst til læring og et større engagement, fordi elevernes stemme kommer mere i spil, når projekterne startes op. Det virker simpelthen bare mere motiverende, når man selv har været med til at vælge emnet. 

Den oplevelse genkender Freja, der går i 9. klasse. Undervisningen er blevet sjovere, ligesom hun blevet mere motiveret til at blive ved med at kæmpe, fordi hun selv har været med til at bestemme emnet. Derfor er det ifølge Freja okay, at det er hårdt og samtidig kæmpe sig igennem det. 

Trine og Freja fortæller mere om deres oplevelser i videoen, ligesom du kan læse mere på side 18-19 i denne rapport https://www.boerneraadet.dk/vores-viden/2024/materialer/medbestemmelse-i-skolen-set-fra-elevernes-perspektiv/ 

Hjælp os med at sende en kæmpe high five afsted til eleverne og det pædagogiske personale på Vestre Skole.